-
מרן
-
חיפוש מתקדם

מבזקים

עצור
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ
יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו תכנים תורניים והלכתיים רבים מאת מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח שו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד. ראש מוסדות "יד מהרי"ץ" ו"פעולת צדיק". בפורטל תוכלו לעיין, להאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, לקבל מידע אודות פעילות ק"ק תימן, ועוד...
"נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א.
רשת כוללים יום הששי נחלת מהרי"ץ
ת"ת עטרת חיים
ישיבת פרי עץ חיים
מועדי השם
מנויים לחיים
ארגון ובנה
אור ההלכה
פעולת צדיק
ישיבת נחלת אבות לבעלי תשובה
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
757 אורחים

בעניין העלאת ש"צ גרוש או אלמן לתפילות שבת, ובעניין אמירת בריך שמיה במנחת שבת

    
מספר צפיות: 1703
כ"א סיון ה'תשע''ה

לק"י

 

שלום כבוד הרב

 

א.      בקשר להעלות שליחי ציבור בשבת לתפילות שחרית ומוסף. מרן שליט"א כתב בשע"ה (חלק שבת) שלא מעלים רווק לתפילות אלו. האם הלכה זו חלה גם לגבי גרושים, אלמנים וכו'? האם הלכה זו מתייחסת לאדם השרוי ללא אשה, ולא משנה מה מצבו העכשווי? כי מתוך דברי הרב בהערות עולה, שדווקא רווק לא מעלים. כמו כן ישנם אלמנים או גרושים עם ילדים, שכרגע לא נשואים. האם יכולים לעלות בזמנים אלו? מתוכם ישנם אברכי כולל ראויים מאוד לתפילות אלו, אך הם ללא אשה.

ב.      כמו כן בבית הכנסת שלנו לא נהגו מעולם לקרוא את בריך שמיה במנחה של שבת. האם זה חובה, או שהולכים אחר מנהג בית הכנסת שלא להגיד? יש לציין שמדובר בבית הכנסת נוסח בלדי.

 

בברכת התורה

עמיחי קהלני

 

להלן תשובת מרן שליט"א:

א.   המנהג דרך כלל שמעלים לש"צ אלמנים או גרושים, בפרט כשאינם צעירים אלא מגיל העמידה ומעלה. בין יש להם ילדים בין אין להם. ואם אפשר להחמיר – מה טוב. ה"ה למה שמצוי כיום בעוה"ר זוגות פרודים ללא גט, בגלל עיכובים משפטיים וכדומה. אברכים הלומדים בכולל, אפילו שהם ללא אשה, עדיפים יותר.

ב.    אין זה חובה. אבל טוב הדבר, וראוי לאומרו גם במנחה. כמש"ש בס"ד בשע"ה סוף סעיף כ"ו, אך ורק בדרכי נועם ושלום. ואין הבדל בדבר זה וכיו"ב בין שאמי לבלדי.

 

ביקרא דאורייתא

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה

עוד..

  1. לעמוד הבא

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 
שר שלום קשת
ארז יחיאל
עבור לתוכן העמוד