-
-
חיפוש מתקדם

מבזקים

עצור
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ
יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו תכנים תורניים והלכתיים רבים מאת מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח שו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד. ראש מוסדות "יד מהרי"ץ" ו"פעולת צדיק". בפורטל תוכלו לעיין, להאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, לקבל מידע אודות פעילות ק"ק תימן, ועוד...
"נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א.
ישיבת פרי עץ חיים
ארגון ובנה
רשת כוללים יום הששי נחלת מהרי"ץ
מנויים לחיים
פעולת צדיק
ת"ת עטרת חיים
ישיבת נחלת אבות לבעלי תשובה
מועדי השם
אור ההלכה
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
951 אורחים

הוראת מרן שליט"א לצום י"ז בתמוז ה'תשע"ד!

    
מספר צפיות: 969
לאור המצב הביטחוני השורר בארצינו הקדושה, הורה מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א בתשובה לשאלת גבאי בתי הכנסת של ציבור בני עדתינו הי"ו, לומר את נוסח "תפילה להפרת עצה", המקובל מאבותינו הקד' כסגולה להפרת עצת כל אויבינו ושונאינו, בעת תפילת המנחה של תענית י"ז בתמוז, לאחר קריאת ס"ת, לפני החזרתו להיכל, כאשר הס"ת מונח על התיבה וההיכל פתוח. זאת במדה והדבר לא יעכב את תפילת המנחה, עד לאחר השקיעה. ואם הדבר מעכב, יש לומר זאת לאחר תפילת מנחה, עם היכל פתוח ובכוונה רבה. כמו כן, רצוי מאד לתקוע בשופרות, בעת אמירת הפסוק "עוצו עיצה ותופר וגו'". מצ"ב נוסח התפילה להורדה, וכן ביאור תפילה זו.
י"ז תמוז ה'תשע''ד

 

להורדה - לחץ כאן

 

מצ"ב קטע מתוך "שערי יצחק" השיעור השבועי של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א, שנמסר מוצש"ק כי תבוא ה'תשע"ב ב'שכ"ג, ובו ביאר עניין נוסח הפרת עצה כדלקמן:

 

התבוננתי בעניין נוסח התפילה להפרת עצה, המיוסד על ידי רבינו שלום שבזי זיע"א, בשם עשר, חמש, שש, חמש, תופר עצת כל אויבינו וצרינו ושונאינו. זהו נוסח שאמרו כאשר אויבינו, בתימן וגם בא"י, היו ח"ו מתייעצים עצות רעות על ישראל.

תמיד לא ירדתי לסוף העניין, מה זאת אומרת 'בשם עשר, חמש, שש, חמש'? מה העניין במספרים האלו? אמנם ברור לכל שזהו שם המפורש, שם הוי"ה ב"ה, אבל מה העניין להגיד זאת במספרים? תגיד בשם יו"ד, מה זה 'בשם עשר'?! לא עמדתי על סוד תפילה זו, והדבר היה ממש לפלא בעיני, כי לא מצאנו דבר כזה בשום מקום. אבל ב"ה, השבוע זכיתי להבין זאת. יש כאלה אומרים 'בשם עשר, בשם חמש, בשם שש, בשם חמש', אבל עוד מעט תבינו שזה לא יכול להיות, הדבר צריך להיות דווקא 'בשם עשר, חמש, שש, חמש', כי זהו דבר אחד.

 

סוד העניין הוא, שהפסוק שאנו אומרים מיד אח"כ, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל, הוא בגימטריא א'תתס"ז, אלף שמונה מאות ששים ושבע. והמלים 'עשר, חמש, שש, חמש', הם אותו הגימטריא. כלומר, הסגולה של השם, ביחד עם הפסוק עוצו עצה וגו', שני דברים אלו פועלים יחד. אבל הגימטריא היא עם הכולל. דהיינו בשם עשר חמש שש חמש, בתוספת אחד, אל יחיד ומיוחד. עם האחד, זה עולה לאותו חשבון של פסוק עוצו עצה.

אם כן, צריכים לכוון בזה. חושבני שזה מאיר עיניים, נפלא. כי כעת מובן למה אומרים בשם עשר, משום שזהו שורש העניין.

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה

עוד...

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 
שר שלום קשת
ארז יחיאל
עבור לתוכן העמוד