-
מרן
-
חיפוש מתקדם
מנויים לחיים
ישיבת נחלת אבות לבעלי תשובה
רשת כוללים יום הששי נחלת מהרי"ץ
אור ההלכה
פעולת צדיק
ישיבת פרי עץ חיים
מועדי השם
ארגון ובנה
ת"ת עטרת חיים
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
259 אורחים

מדוע אחרי יהיו לרצון השני מותר לעבור לפניו, ואילו אחרי שפוסע יש להקפיד שלא יעברו לפניו?

    
מספר צפיות: 1741
תשובה: כי אחרי יהיו לרצון השני כבר הסתיימה תפילתו, רק שעדיין לא פסע, משא״כ אחר שפסע הדין הוא שיש להשלים לשש פסיעות, ואלו השלש כשחוזר למקומו, ואם כן אם יעבור אדם לפניו יהיה זה הפסק.
י"ט תשרי ה'תשע''ה

תשובה: כי אחרי יהיו לרצון השני כבר הסתיימה תפילתו, רק שעדיין לא פסעא, משא״כ אחר שפסע הדין הוא שיש להשלים לשש פסיעותב, ואלו השלש כשחוזר למקומו, ואם כן אם יעבור אדם לפניו יהיה זה הפסק.

 

א. עיין ביאור הלכה סימן קי״ז ד״ה כעקורים, שו״ת אז נדברו חלק ג׳ סימן מ״ו וחלק ו׳ סימן מ״ז, הליכות שלמה פרק ח׳ סעיף ל״ד, שו״ת אור לציון חלק ב׳ פרק ז׳ אות כ״ג, ושיח השדה על מסכת ברכות דף י' ע״ב.

ב. עיין מעיל קטון סימן ו׳ ס״ק קל״ז, ערוך השלחן סימן קכ״ג סעיף ד', משנה ברורה ס״ק ח׳, ושלחן ערוך המקוצר סימן י״ח סעיף ד.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה

עוד...

  1. לעמוד הבא
  2.  [6-10]...[26-30]

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 
ארז יחיאל
שר שלום קשת
עבור לתוכן העמוד