-
-
חיפוש מתקדם
לחיפוש מדוייק: הוסף "מרכאות" לפני מילות החיפוש!

מדורים אקטואליים:

 

 

 

 

הפוך לדף הבית

  הוסף למועדפים

 

מבזקים

עצור
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ
יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו גם תכנים תורניים והלכתיים רבים של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח ושו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד, וכן תוכלו לעיין ולהאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, וקבלת מידע אודות פעילות ק"ק תימן יע"א (י'כוננם ע'ליון א'מן). הודעה לגולשי האתר! הבעלות על אתר זה הינה פרטית, וכל התכנים המובאים הינם באחריות עורך האתר בלבד. אין למרן הגר"י רצאבי שליט"א כל אחריות על המתפרסם באתר, ואינו מודע לדברים המפורסמים בו.
"נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א.
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
906 אורחים

על הפרק

חדש! חוברת "שערי יצחק" - השיעור השבועי שנמסר במוצאי שבת האחרון

חדש! חוברת "שערי יצחק" - השיעור השבועי שנמסר במוצאי שבת האחרון

    
השיעור היה לנגד עיני מרן שליט"א קודם הוצאתו, הוסיף עניינים וציין מקורות, שיפר ותיקן דברים רבים. הערות ותיקונים יתקבלו ברצון. פנייה לציבור הקדוש! עריכת השיעורים בטוב טעם ודעת, הדפסתם והוצאתם לאור, כרוכות בעלויות רבות. על כן הננו בקריאה אל כל אחד ואחד לסייע לנו בהוצאות מרובות אלו, ומן שמיא תבורכו בכל מידי דמיטב, בני חיי ומזוני. ניתן להקדיש כל שיעור, להצלחה ולרפואה או לעילוי נשמת. השם יוזכר בל"נ בתחילת השיעור מפי מרן הגאון שליט"א, וכן באמירת ה"מי שבירך" בסוף השיעור. כמו כן ניתן להצטרף דרך האתר יד מהרי"ץ ל"מנויים לחיים" - לקבלת חוברות "שערי יצחק" מדי חודש לביתכם דרך הדואר – או בעמדות "נדרים פלוס" ו"קהילות" הממוקמות בבתי המדרש ברחבי הארץ. ברוכים תהיו! הנהלת מוסדות יד מהרי"ץ בני ברק, טלפון 050-4140741.
מספר צפיות:1328
י"ט תמוז ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק פינחס התשפ"ד (748)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק פינחס התשפ"ד (748)

  60 דק'  60 דק'     
נושאי השיעור: תשובות לשתי שאלות [מסוף השיעור הקודם]. א' בעניין ברכת השד֗אב, מדוע ברכתו עשבי בשמים למרות שגזעו עבה. ב' בעניין אכילת עוף אחרי מאכלי חלב, ומה הדין אם מרגיש שנשאר בפיו ובידיו שאריות ממאכלי החלב. המשך התגובות למכתב החדש מאת הרה"ג יהודה עדס שליט"א, בעניין כתר ארם צובא המפורסם כיום שהוגה ע"י בן אשר. שלוש דוגמאות להשערות המובאות בספר סערת תימן, אשר אין להן שחר. חשיבות אמירת 'תיקון חצות' בימי בין המצרים. בשבח ישיבת בין הזמנים בעיר רכסים ת"ו.
מספר צפיות:1596
ט' תמוז ה'תשפ''ד
חדש! חוברת "שערי יצחק" - השיעור השבועי שנמסר במוצאי שבת האחרון

חדש! חוברת "שערי יצחק" - השיעור השבועי שנמסר במוצאי שבת האחרון

    
השיעור היה לנגד עיני מרן שליט"א קודם הוצאתו, הוסיף עניינים וציין מקורות, שיפר ותיקן דברים רבים. הערות ותיקונים יתקבלו ברצון. פנייה לציבור הקדוש! עריכת השיעורים בטוב טעם ודעת, הדפסתם והוצאתם לאור, כרוכות בעלויות רבות. על כן הננו בקריאה אל כל אחד ואחד לסייע לנו בהוצאות מרובות אלו, ומן שמיא תבורכו בכל מידי דמיטב, בני חיי ומזוני. ניתן להקדיש כל שיעור, להצלחה ולרפואה או לעילוי נשמת. השם יוזכר בל"נ בתחילת השיעור מפי מרן הגאון שליט"א, וכן באמירת ה"מי שבירך" בסוף השיעור. כמו כן ניתן להצטרף דרך האתר יד מהרי"ץ ל"מנויים לחיים" - לקבלת חוברות "שערי יצחק" מדי חודש לביתכם דרך הדואר – או בעמדות "נדרים פלוס" ו"קהילות" הממוקמות בבתי המדרש ברחבי הארץ. ברוכים תהיו! הנהלת מוסדות יד מהרי"ץ בני ברק, טלפון 050-4140741.
מספר צפיות:1728
י"ב תמוז ה'תשפ''ד
מדורי י"ז בתמוז, ימי בין המצרים, ותשעה באב

מדורי י"ז בתמוז, ימי בין המצרים, ותשעה באב

                   
מדורי י"ז בתמוז, ימי בין המצרים, ותשעה באב, כולל קטעי וידאו ואודיו לצפייה והאזנה, קבצי טקסט לקריאה ולהורדה, ספרים ומאמרים, הלכות ומנהגי ימי בין המצרים ותשעה באב כמסורת ק"ק תימן יע"א. באם ישנה כתבה שאינה נפתחת, נא להודיענו ונשתדל לתקנה בעז"ה. קראו ושמעו ותחי נפשכם!
מספר צפיות:41957
ט' תמוז ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק חקת ובלק התשפ"ד (747)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק חקת ובלק התשפ"ד (747)

  60 דק'  60 דק'     
נושאי השיעור: ביאור עניינים שונים בברכת אתה גיבור וכו' [שבתפילת שמונה עשרה], ובכללם מדוע צריך 'רחמים רבים' לתחיית המתים. מקור בדברי חז"ל לכך שהמלוה בריבית, כאילו עובד עבודה זרה. על פי הגמ' בסוטה [דף ה.] כי גס־רוח, אין גופו ננער בתחיית המתים, רעיון מהיכן יצא הדמיון של הישמעאלים הטפשים כי המלוה בריבית יקום כגושי עפר בתחיית המתים. ביאור המושג 'ננער'. שאלת המפרשים כי אם כן לא שבקת חיי לכל בריה מאחר שרבים חוטאים בגאוה, והערת מרן על דבריהם כי ישנו הבדל בין גאוה לבין גסות הרוח. טעם צורך המלה מחיה מתים 'אתה' [בברכת אתה גיבור וכו'], מדוע כתוב פעמיים 'אתה', והאם היא קשורה ל'מחיה מתים' או ל'רב להושיע', ומהו הקשר ל'מוריד הטל' וכו'. התחלת התגובות למכתב נוסף חדש מאת הרה"ג יהודה עדס שליט"א, בעניין כתר ארם צובא המפורסם כיום שהוגה ע"י בן אשר.
מספר צפיות:1763
ט' תמוז ה'תשפ''ד
חדש! עלון "פעולת צדיק" - תמוז התשפ"ד

חדש! עלון "פעולת צדיק" - תמוז התשפ"ד

    
עודכן מדור עלוני "פעולת צדיק" באתר יד מהרי"ץ. ניתן לקרוא ולהוריד מהאתר את כל עלוני פעולת צדיק שיצאו לאור עד כה. העלונים מכילים עניינים שונים במסורת ומנהגי אבותינו נע"ג, ויוצאים לאור על ידי ארגון "פעולת צדיק" בני ברק, ע"ש גאון עוזנו ותפארתנו מהרי"ץ זיע"א, ובנשיאות מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א.
מספר צפיות:1692
ט' תמוז ה'תשפ''ד
חדש! חוברת "שערי יצחק" - השיעור השבועי שנמסר במוצאי שבת האחרון

חדש! חוברת "שערי יצחק" - השיעור השבועי שנמסר במוצאי שבת האחרון

    
השיעור היה לנגד עיני מרן שליט"א קודם הוצאתו, הוסיף עניינים וציין מקורות, שיפר ותיקן דברים רבים. הערות ותיקונים יתקבלו ברצון. פנייה לציבור הקדוש! עריכת השיעורים בטוב טעם ודעת, הדפסתם והוצאתם לאור, כרוכות בעלויות רבות. על כן הננו בקריאה אל כל אחד ואחד לסייע לנו בהוצאות מרובות אלו, ומן שמיא תבורכו בכל מידי דמיטב, בני חיי ומזוני. ניתן להקדיש כל שיעור, להצלחה ולרפואה או לעילוי נשמת. השם יוזכר בל"נ בתחילת השיעור מפי מרן הגאון שליט"א, וכן באמירת ה"מי שבירך" בסוף השיעור. כמו כן ניתן להצטרף דרך האתר יד מהרי"ץ ל"מנויים לחיים" - לקבלת חוברות "שערי יצחק" מדי חודש לביתכם דרך הדואר – או בעמדות "נדרים פלוס" ו"קהילות" הממוקמות בבתי המדרש ברחבי הארץ. ברוכים תהיו! הנהלת מוסדות יד מהרי"ץ בני ברק, טלפון 050-4140741.
מספר צפיות:1789
ה' תמוז ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק קרח התשפ"ד (746)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק קרח התשפ"ד (746)

  60 דק'  60 דק'     
נושאי השיעור: שלשה-ארבעה פירושים מדוע דברי נביאים נקראים 'דברי קבלה', ותיקון דברים לגבי מה שהבאנו בעבר בשם השיטה מקובצת. האם גם דברי ה'כתובים', הם נחשבים דברי קבלה? תשובות לטענות הרה"ג אהרן גבאי הי"ו בעניין ריוח פרשיות 'כל חלב' ו'המקריב', וכתר ארם צובא המפורסם כיום שהוגה ע"י בן אשר. דוגמאות לגירסאות טובות בכת"י הרמב"ם, אשר משום מה לא הובאו ברמב"ם שבהוצאת הרש"ב פרנקל. ביאור מדוע ישנה צפיפות בכתיבת חמשת השורות שאחרי שירת האזינו, ובעניין השאלה האם מותר לכתוב תיבות או פסוק שלם שהושמטו בס"ת, בין דף לדף. בעניין האפשרות כעת להשיג ביצי בת יענה, לתלייה בבתי כנסיות, כמנהג אבותינו נע"ג. בשבח החוברת החדשה 'יסוד הבית', הלכות והנהגות בין איש ואשתו.
מספר צפיות:2227
א' תמוז ה'תשפ''ד
חדש! חוברת "שערי יצחק" - השיעור השבועי שנמסר במוצאי שבת האחרון

חדש! חוברת "שערי יצחק" - השיעור השבועי שנמסר במוצאי שבת האחרון

    
השיעור היה לנגד עיני מרן שליט"א קודם הוצאתו, הוסיף עניינים וציין מקורות, שיפר ותיקן דברים רבים. הערות ותיקונים יתקבלו ברצון. פנייה לציבור הקדוש! עריכת השיעורים בטוב טעם ודעת, הדפסתם והוצאתם לאור, כרוכות בעלויות רבות. על כן הננו בקריאה אל כל אחד ואחד לסייע לנו בהוצאות מרובות אלו, ומן שמיא תבורכו בכל מידי דמיטב, בני חיי ומזוני. ניתן להקדיש כל שיעור, להצלחה ולרפואה או לעילוי נשמת. השם יוזכר בל"נ בתחילת השיעור מפי מרן הגאון שליט"א, וכן באמירת ה"מי שבירך" בסוף השיעור. כמו כן ניתן להצטרף דרך האתר יד מהרי"ץ ל"מנויים לחיים" - לקבלת חוברות "שערי יצחק" מדי חודש לביתכם דרך הדואר – או בעמדות "נדרים פלוס" ו"קהילות" הממוקמות בבתי המדרש ברחבי הארץ. ברוכים תהיו! הנהלת מוסדות יד מהרי"ץ בני ברק, טלפון 050-4140741.
מספר צפיות:1904
כ"ח סיון ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק שלח לך התשפ"ד (745)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק שלח לך התשפ"ד (745)

  60 דק'  60 דק'     
נושאי השיעור: דעת מהרי"ץ זיע"א בשו"ת פעו"צ לגבי ברכת שהחיינו על קניית מצוה חדשה, כגון טלית ותפילין, וכן אם קנה פתילים חדשים של ציצית (למרות שהטלית עצמה היא ישנה), האם הוא הדין גם כאשר קנה רק רצועות תפילין חדשות, או בתים או פרשיות. ולגבי הלוואה בריבית לגוי, האם מקיימים בכך מצות 'לנכרי תשיך'. תשובה על השאלה הראשונה בעניין ברכת שהחיינו. יישוב הערתנו [שהובאה בשיעור מוצש"ק ויקהל - שקלים] על תשובת מהרי"ץ הנז"ל, וההשוואה שעשה בין טלית לבין תפילין. תגובה לְמה שהביא השואל הנז"ל בעניין הלוואה בריבית לגוי, והמעשה בהרה"צ יצחק גברא זצ"ל שהיה מלוה בתימן לגויים בריבית, בירור האם לדעת הרמב"ם ישנה מצוה בזמנינו להלוות בריבית לגוי, והאם המדובר גם לגבי הישמעאלים למרות שאינם עובדי ע"ז. איסור ריבית, למרות חומרתו, אינו משתווה לשלושת האיסורים החמורים שבתורה, ע"ז ג"ע ושפ"ד. השלמה בעניין שלושת הפסוקים הארוכים שבפרשת האזינו, טעמים ורמזים נפלאים מדוע דוקא הם נכתבו בשורות ארוכות. המשך בעניין ה'סימנים' לקריאת התורה במנחת שבת ובשני וחמישי, המובאים ברמב"ם כת"י, והוכחה כי הרמב"ם לא מסכים לקריאת פרשה וחצי, כגון קרח וחצי חוקת. התייחסות להשוואות שעשה חכם אחד בין מ"ש מרן שליט"א בשלחן ערוך המקוצר, לבין מ"ש בספר עריכת שולחן, בענייני זימון בשלושה ובעשרה וכו', ותשובה לשואל האם היו חילוקי מנהגים בתימן בעניינים אלו.
מספר צפיות:2135
כ"ד סיון ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק בהעלותך התשפ"ד (744)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק בהעלותך התשפ"ד (744)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: ביאור הג"ר נסים רצאבי זצ"ל לגבי המושג המובא בדברי חז"ל, 'נתן בו עיניו, ועשאו גל של עצמות', כי הכוונה לל"ג זהרורין אשר מחיים את הנשמה. ומעשה שהיה עם היעב"ץ כאשר שמע מישהו שהתלוצץ על עניין זה ועשה זאת לעיניו, ועי"ז חזר הלה בתשובה. בעניין פרשת 'ברכת כהנים' שיש בה חמש פרשיות סתומות למרות שזהו עניין אחד, והקשר לחמשת האוירים שעושים הכהנים באצבעותיהם בשעת נשיאת כפיהם. ביאור נפלא למה בספר־תורה דידן ובתיגאן כת"י כתבו את פסוקי ברכת כהנים בצד שמאל, והשאירו בצד ימין חלק. ושראוי להחזיר עטרה לישנה. והשלמה בעניין צורת כתיבת פרשת האזינו, ועשרת הדיברות. שמותיהם של אותם 'שבעים מזקני העם' שאסף משה רבינו, וטעם למה קבעו את סימן הקריאות בפרשת האזינו – הזי"ו ל"ך. ןעל פי זה למדנו טעם חדש לכתיבת שירת האזינו בששים ושבע שורות דוקא. המשך בעניין השורות הצרות בפסוקי ואעידה בם וגו', שלפני שירת האזינו, והאם עדיף להרחיב קצת את האותיות בכדי שישארו בצדדים פחות מתשע אותיות, והתייחסות לספרי תורה שעשו כך בעבר. בעניין כתיבת התיבה 'הלי"י' תגמלו זאת, והוכחה עשרים ושש שהכתר בן אשר הנמצא כיום איננו הכתר אשר היה לנגד עיני הרמב"ם. בקשת עזרה והתרמה עבור אחד מידידנו הי"ו.
מספר צפיות:2044
י"ז סיון ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק נשא התשפ"ד (743)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק נשא התשפ"ד (743)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: המשך בעניין ההבדל שבין צורת כתיבת שירת האזינו לצורת כתיבת שירת הים, ולגבי שלושת השורות הארוכות שבפרשת האזינו, ורעיון נחמד מדוע דוקא שלושת הפסוקים הללו נכתבים כך. המשך התשובות על מכתבו של הרה"ג יהודה עדס שליט"א לגבי הדברים שנאמרו בשיעורים הקודמים בעניין כתר ארם צובא, והוכחה נוספת שהכתר שישנו כיום איננו הכתר שהיה לנגד עיני הרמב"ם. התייחסות מרן שליט"א לשאלה בקונטריס נזר המועדים (שבועות) בעניין אכילת דגים עם חלב או גבינה או חמאה, כביכול בתורת מנהג תימן, ומאידך דברים המובאים בו בתורת 'מנהגים' כלליים ואינם אלא מנהגי מקומות מסויימים. בירור עניין אמירת מזמורי רננו צדיקים וגו' בערב יום טוב, ברכת איש לרעהו מי פותח. ולגבי קרית שמע בלילי שבתות וי"ט, קודם צאת הכוכבים.
מספר צפיות:2608
י' סיון ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק במדבר התשפ"ד (742)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק במדבר התשפ"ד (742)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: כוונת הפסוק האזינו השמים ואדברה ותשמע הארץ אמרי פי, והרמז שישנו ברווחים שבשירה. מו"מ בדברי ספר קסת הסופר על דברי שו"ת בעי חיי (שהובא בסוף השיעור הקודם) לגבי השורות הארוכות שבפרשת האזינו. ביאור תשובת הרדב"ז שהובאה בתשובת מהרי"ץ זיע"א, שמחמתה כתב מהרי"ץ כי טוב להחמיר להשוות את השיטות בששת השורות הראשונות ואעידה וגו', וארבעה חילוקים מנדון דידן. והתייחסות לשמונה שינויים אשר נעשו מקרוב בספרי תורה בתימן בעיקבות תשובת מהרי"ץ זו. דוגמאות לכך שבכתיבת ס"ת אבותינו נע"ג לא חששו לדעות יחידות, וממילא אין צורך להחמיר כדעת מהר"ם לונזאנו – שהוא שיטת יחיד – לגבי עניין 'ואעידה'. התחלת התשובות על מכתבו של הרה"ג יהודה עדס שליט"א לגבי הדברים שנאמרו בשיעורים הקודמים בעניין כתר בן אשר. תשובה למי שטען בעניין פרשיות 'כל חלב' ו'המקריב', כי אולי לא אצל הרמב"ם חלה הטעות, אלא טעה מי שממנו העתיק הרמב"ם. התחלת ביאור העניין כי ה'סימנים' לקריאת התורה במנחת שבת ובשני וחמישי, כפי התיגאן וכמנהגינו, מקורן מן הרמב"ם כת"י מהדורא בתרא, וקטעים אלו לא הובאו ברמב"ם מהדורת הרש"ב פרנקל בסוף ספר אהבה. בשבח שו"ת נתונים המה להרה"ג נתנאל עומיסי שליט"א.
מספר צפיות:2764
ג' סיון ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק בחוקותי התשפ"ד (741)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק בחוקותי התשפ"ד (741)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: הצטרפות למכתבו של הגר"מ צדקה שליט"א - בחתימת רבנים נוספים - לחיזוק עניין פגעי הטכנולוגיה. עפ"י שיטת הדילוגים בתורה, נמצא כי ישנו קטרוג גדול וחרון אף על ישראל, ובירור האם שיטת הדילוגים נעשית עפ"י נוסח תימן, והכתר של בן אשר. בעניין תשובת מהרי"ץ לגבי צורת כתיבת שש השורות שלפני פרשת האזינו, שכתב כי טוב להחמיר ולהשוות את השיטות, תמיהת מרן שליט"א על כך שהרי אבותינו נע"ג העתיקו את ספרי התורה שלהם מהרמב"ם עצמו. ומכאן הוכחה נוספת כי כתר ארם צובא המצוי כיום, איננו הכתר אשר ממנו העתיק הרמב"ם. מדוע שירת האזינו נכתבת בשני הצדדים ועם ריוח אחד באמצע, ואילו שירת הים נכתבת אריח ע"ג לבינה ולבינה ע"ג אריח? הוכחות כי הרווחים שבצדדים, אינם נחשבים צורת פרשה. מו"מ בדברי בעל אור תורה, החולק על הרמב"ם בכמה עניינים הנוגעים לכתיבת פרשת האזינו, וכן בדברי בעל פרי האדמה, אשר דבריהם הובאו בתשובת מהרי"ץ הנז"ל. מסקנת מרן שליט"א, כי הנכון הוא לעשות את ששת השורות שלפני פרשת האזינו – שורות צרות.
מספר צפיות:2604
כ"ה אייר ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק בהר התשפ"ד (740)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק בהר התשפ"ד (740)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: ל"ג בעומר – הילולא דרשב"י, והדלקה שתיערך לראשונה ע"י מרן שליט"א. צורת פרשיות פתוחות וסתומות בס"ת, מניינם בתורה והרמז שבכך, מדוע ישנה קפידא כ"כ גדולה בעניין הזה שאם שינה הספר פסול. מדוע ישנן בתורה יותר פרשיות סתומות מאשר פרשיות פתוחות, וכן בנ"ך. ארבע הוכחות נוספות לכך שכתר ארם צובא המצוי כיום, איננו הכתר אשר ממנו העתיק הרמב"ם. ביאור תשובת מהרי"ץ בעניין מי"ם ד'מחלת', וראיה שאבותינו נע"ג עיינו בכתר של בן אשר בעצמו. במלה הראשונה בתורה, 'בראשית', רמוז שמו של בן אשר. בשב"ק הבאה, חיזוק בענייני פגעי הטכנולוגיה.
מספר צפיות:3127
י"ח אייר ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק אמור התשפ"ד (739)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק אמור התשפ"ד (739)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: סיכום עניין מסורת ספרי התורה התימניים. ס"ת שאין בו את השינויים שלנו הוא פסול לדידן, ומדוע לא אזלינן בתר רובא, שהרי רוב ספרי התורה בעולם אינם כמו שלנו. ביאור עניין פרשה סדורה ופרשה סדורה. המשך בביאור הטעם מדוע פרשת כל חלב היא פרשה פתוחה, ושבכמה כת"י של הרמב"ם כתוב בהדיא כי זאת פרשה פתוחה. תשובה לשואל למה לא ניתן לומר שהתימנים תיקנו בעצמם את שלושת הטעיות שבכתר בן אשר המצוי בזמנינו. השלמה בעניין 'הצליחה נּא' בדגש. התייחסות למאמר של הרה"ג יהודה עדס הי"ו לגבי הטענה כי בכתר בן אשר אין שום התייחסות לפרשיות פתוחות וסתומות, ושישנם עוד שני כת"י נוספים של כתר בן אשר שהם יותר טובים, ושנמצאות עוד פרשה שאינה מוזכרת ברמב"ם, ועוד עניינים המובאים שם. תמצית שמונה עשרה הוכחות לכך שהמסורת שלנו היא הכי מדוייקת ומעולה יותר מכל המסורות, ואפילו יותר מן ה'כתר' של בן אשר, כי לרמב"ם היה כתר בן אשר אחר ממה שנמצא כיום. השלמה בעניין משפחת מולקנדוב ומקורה. מחאה על מאמר זלזול שנכתב כנגד הגרמ"מ כשר ז"ל בעל תורה שלמה, אודות גדולתו העצומה בתורה, ושקר טפלו עליו לכנותו 'טרף' בשם הרב מבריסק. מעשה שהיה בזמנינו באשה שנענשה מדה כנגד מדה, ובעניין מהימנות הסיפור על רצח סאלם יעקוב גִּרַאפִי, וחומרת המכנה שם לחבירו. וקשרינו הטובים עם הגרע"ז בסיס זצ"ל.
מספר צפיות:3528
י"א אייר ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק קדושים התשפ"ד (738)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק קדושים התשפ"ד (738)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: המשך (מהילולת מהרי"ץ) ביאור תשובת מהרי"ץ זיע"א בעניין ה'פרשיות' שבפרשת צו, 'כל חלב' ו'המקריב', ודבריו בע"ח כי על כל שינוי מוציאים ס"ת אחר, וכן בספרו חלק הדקדוק פרשת נח ע"פ ויהיו כל ימי נח. הערות על דברי מה"ר עמרם קורח זצ"ל בספרו סערת תימן, בעניין מסורת ספרי תורה של־תימנים. שלוש עשרה ראיות והוכחות כי מסורת התימנים היא הכי מדוייקת ומעולה יותר מכל המסורות, ואפילו יותר מן ה'כתר' של בן אשר. והשלמה בבירור העניין כי להרמב"ם היה כתר בן אשר אחר ממה שנמצא כיום. התייחסות לדברי הרב מולקנדוב שליט"א, ולדברי הרב מאזוז שליט"א, לגבי העניין דלעיל. ובעניין ס"ת מקודש ומיוחס של מהר"ם מרוטנבורג, שגם שם יש פרשה ב'כל חלב'. תגובה לגבי טענת הרמ"מ בעניין 'הצליחה נּא', והמסקנא שצריך להיות בדגש. וטעם נפלא לכך על־פי הסוד.
מספר צפיות:3523
ד' אייר ה'תשפ''ד
שיעור מיוחד מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א פוסק עדת תימן שנמסר במסגרת יומא דהילולא ה-219 לגאון עוזנו ותפארתנו מהרי"ץ זיע"א

שיעור מיוחד מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א פוסק עדת תימן שנמסר במסגרת יומא דהילולא ה-219 לגאון עוזנו ותפארתנו מהרי"ץ זיע"א

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: שמו הפרטי של גאון עוזנו מהרי"ץ הוא יחיא ופירושו חיים. ונראה כי מן השמים לא הספיק מהרי"ץ לכתוב בתכלאל ע"ח את עניין הקבורה והמספדות, לרמוז לדורות שהוא לא מת, אלא תורתו חיה וקיימת. השלמה בעניין שאין ליתן לקטן בליל הסדר לקרוא חלק מן ההלל, כי אינו יכול להוציא את הגדולים ידי חובה. וביאור מה הדבר שונה מקריאת ס"ת והפטרה, שהקטן יכול להוציא את הגדולים יד"ח. בעניין מסורת תימן בספר תורה, וביאור דברי מהרי"ץ בשו"ת פעו"צ, לגבי מה שנמצא בכל ס"ת שלנו בפרשת צו, כי פרשת וידבר י"י דכל חלב, היא פרשה 'פתוחה'. מענה למ"ש בשו"ת בית נאמן בעניין דלעיל, ושאר טענות. כמה הוכחות כי לנגד עיני רבינו הרמב"ם וחכמי תימן הראשונים, היה כתר בן אשר מדוייק ומוגה יותר ממה שנמצא בידינו. ובזה נפתרו תעלומות רבות. ונתבררה אמיתות המסורת שלנו יותר מכל הספרים שבעולם, כי הועתקו מספר תורה שכתב הרמב"ם לעצמו.
מספר צפיות:3803
כ"ח ניסן ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק אחרי מות התשפ"ד (737)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק אחרי מות התשפ"ד (737)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: בעניין מדת הרחמנות, וביאור מה שכתוב בגמרא ביצה על עתירי בבל, שהם 'מערב־רב קאתו'. תוספת דברים בביאור מ"ש מהרי"ץ זיע"א בחלק הדקדוק (פרשת כי תשא) לגבי והעלֵיתָ והעלִיתָ, סימן אֵח"י. שקלא וטריא בחידושו של מהר"ח בן עטאר כי כל הערב־רב מתו בחטא העגל. מקורות נוספים לעניין זה וביאורם. ועפי"ז ביאור נוסף לגבי השינוי דלעיל. פירושים נוספים בעניין זה. הקשר שבין יוסף הצדיק לבין המנורה. תשובות לשאלות בענייני ליל הסדר, האחת לגבי שתיית קפה אחרי ליל הסדר, האם ישנו הבדל בין קפה לקפה, ולמה מרן שליט"א לא ציין בספרו ש"ע המקוצר כי מהרד"ם בשת"ז התיר לשתות קפה. והשנייה בעניין נטילת ידים בברכה לטיפול הכרפס. האם המצה נחשבת מיכלא דאָסוּתא במשך כל ימות השנה.
מספר צפיות:3804
כ"ז ניסן ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק מצורע - דרשת שבת הגדול התשפ"ד (736)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק מצורע - דרשת שבת הגדול התשפ"ד (736)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: בעניין אריכות לשון הרמב"ם לגבי השבתת החמץ וביטולו, ודברי הרדב"ז בעניין זה. ביאור דברי הגר"א כי ביטול החמץ צריך להיעשות כראוי ובלב שלם, כפי שהתשובה צריכה להיעשות בלב שלם, ובירור דעתו כי אין מועילה מכירת חמץ בערב פסח, ודעת החולקים. דוגמא לתשובה שאינה בלב שלם, ממכתב בקשה שקיבל מרן שליט"א, ודברים שפורסמו לגבי חיזוק גדול שנעשה בתקופה האחרונה בעניין הפיאות הנכריות. בשע"ה לא הובאו בפרוטרוט הלכות מכירת חמץ אלא רק בקצרה, תמיהה על מי שכתב כי התימנים לא יעשו מכירת חמץ מכיון שבארץ תימן לא עשו מכירת חמץ. חידוש מהירושלמי כי אחד מבני אפרים אשר הלווה ברבית, לא קם יחד עם המתים שהחיה יחזקאל הנביא בבקעת דורא. בעניין מה שפורסם בגליון 'טועמיה', כי מסורת התימנים היתה שלא ללוות ברבית אפילו מגוי, והוכחות מחכמי תימן נע"ג ההיפך מכך. בעניין כשרות הקמח בזמנינו לפסח, וכשרות האורז בפסח, שמן קנולה וטחינה אחווה, וגרעיני כוסברה, ובשבח החוברת באר הפסח להרה"ג אליהו סויסה שליט"א. בעניין מה שנותנים לקטן בליל הסדר לקרוא חלק מן ההלל, כיצד הוא יכול להוציא את הגדולים ידי חובה. בשבח הקובץ התורני דברי חפץ גליון כ"ב, וכן חוברת חידושים מחכמי תימן על מסכתות שבת עירובין ופסחים שיצ"ל ע"י כולל נתיבות מהרי"ץ, וכן קונטריס מועדי השם על הלכות פסח במהדורא חדשה. חתימות רבני העיר ב"ב לגבי חנויות הסלולר, וחיזוק לבעלי עסקים וחנויות שאינם מתפתים למכור מכשירים שאינם כשרים.
מספר צפיות:4145
י"ג ניסן ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק תזריע התשפ"ד (735)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק תזריע התשפ"ד (735)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: לגבי מה שאין איסור בל תוסיף במצוות מדרבנן, ביאור היסוד שכתב הרמב"ם בתחילת ספרו משנה תורה. קושי בלשונו שכתב, כך 'אנו' אומרים. ומדבריו לגבי קריאת המגילה, שהיא 'כדי להזכיר שבחיו של הקב"ה וכו', כדי לברכו ולהללו', נראה לכאורה דס"ל שישנה חובה להלל את הקב"ה, ולא מספיק רק לקרוא את המגילה. השלמה [לשיעור הקודם] בעניין ההוכחה מנוסח מא כ֗בר וכו' באגד"פ, כי אין בו הודאה, בשונה מפסוקי חסדי י"י אזכיר וגו' לפני קריאת המגילה. תוספת בביאור דעת רש"י, עפ"י מ"ש בשפתי חכמים. דבריו בעניין הלל הגדול, כי יש בו קס"ו תיבות. וחידושו כי מ"ש 'קרייתא זו הלילא', הכוונה היא על הלל הגדול. וקישור הדברים אל הרמזים שכתב בספר חמדת ימים. ראיה מדברי ספר קרית חנה דוד, כי 'קריאתה זו הלילא' היינו, שקריאת המגילה עצמה היא הלל. מסקנא לדינא לגבי ספק הגרשז"א בהליכות שלמה, מה יאמר מי שאין לו יכולת לומר את כל ההגדה, ומה הדין לגבי מי שלא הודה להקב"ה בקריאת המגילה או בהגדה. תגובה למכתב בעניין הקושיא על המשנ"ב, מדוע התעלם מהרבה ראשונים שפירשו כי מה שאמר רבן גמליאל כל שלא אמר ג' דברים אלו בפסח לא יצא ידי חובתו, אין הכוונה שלא יצא יד"ח ממש אלא שלא יצא כראוי, ובעניין למה לא אומרים לגבי הגדה של־פסח שקריאתה זו הלילא. בעניין ברכות ודברים שבקדושה כנגד בית הכסא שדלתו נעולה, והבהרת מרן שליט"א לגבי תשובות לשאלות הנשאלות ממנו בטלפון, במסגרת זמני 'קבלת קהל' בביתו. וְעֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב וּמִמֶּנָּה יִוָּשֵׁעַ, אמירת סליחות לאחר השיעור לרגל המצב בארצה"ק, תפילה בעת צרה לכולי עלמא היא מדאורייתא, ודברי מהר"ח סנואני זצ"ל כי הנהגת הקב"ה עם האדם היא מדה כנגד מדה. מוצא מהר"ח סנואני ממחוז שרעב, התייחסות למה שאומרים בשמו כי מה שהם אומרים צירי במקום חולם, 'יש לזה סוד ויסוד על פי הסוד', ודברי מהר"ש שבזי זיע"א שהודה בעצמו כי זהו חירוף וגידוף. התייחסות למכתב שאלה לגבי הגירסא בתפילת שמונה עשרה, מחיה מתים אָֽתָּה רב להושיע, והאם המלה מוריד הטָל מורה על הפסק אתנחא, ולמה בימות הגשמים אין אומרים מוריד הגָּשם. יש לתקן הגירסא בקדושה, כבודו והודו 'מָלֵא' העולם, ולא מְלֹא העולם.
מספר צפיות:4644
ו' ניסן ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק שמיני התשפ"ד (734)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק שמיני התשפ"ד (734)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: שתי מצוות מדאורייתא בליל הסדר, מצות 'והגדת לבנך' ומצות 'בערב תאכלו מצות'. המשך בעניין ספק הגרשז"א זצ"ל בהליכות שלמה, לגבי מי שאין לו אפשרות לומר את כל ההגדה בליל הסדר, כגון רופא העוסק בפיקוח נפש, והמובא בהערה שם כי מה שכתוב בפיסקת רבן גמליאל אומר כל שלא אמר ג' דברים אלו בפסח לא יצא ידי חובתו, הכוונה שלא יצא יד"ח כראוי אולם לא שממש לא יצא יד"ח. בעניין החידוש שכתב שם כי מי שלא הודה והילל את הקב"ה בפיו, נראה דלא יצא ידי חובתו, ושנראה כי מקור דבריו הוא מבעל יסוד ושורש העבודה שכתב כן לגבי אדם שקרא את המגילה ולא הודה על הנס שאינו יוצא ידי חובתו, ובעניין 'קריאת זו הלילא'. תשובה למכתב שאלה לגבי אנשי הצבא הנמצאים בעיר עזה, מהו הסדר הנכון שינהגו בליל הסדר, מה לאכול בדיוק ומה לומר מכל ההגדה. המשך בעניין 'קריאתה זו הלילא', לגבי קריאת המגילה בפורים, שלוש גירסאות וביאורם, ופרפרת נפלאה ע"פ דברי החמדת ימים בעניין זה. התייחסות למכתב לגבי הנאמר בשיעור מוצש"ק בשלח, כי ישנם רבנים ספרדים כיום אשר מחשיבים את מנהגי התימנים וכו', כגון מחבר הספרים תורת הקדמונים, ובירור כי מקור משפחת המחבר הרב מולקנדוב שליט"א הינה מארץ תימן. בשבח הספר משנה ברורה 'אוצר חכמי תימן' שחיבר הרב מתתיהו יהודה גוטמאן-בדיחי הי"ו, והשוני שבין ספר זה לבין ספרי שלחן ערוך המקוצר, בהם מובאים רק המנהגים הוותיקים והמקוריים והעיקריים. לאחר השיעור – תפילה לרגל המצב בארצה"ק, ובפרט לשמירה על לומדי התורה.
מספר צפיות:4498
כ"ח אדר (אדר ב') ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק צו התשפ"ד (733)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק צו התשפ"ד (733)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: בעניין החילוק שבין יחיד לרבים, באמירת אדם לחבירו 'לך לשלום', דברי בעל שדה יצחק (גואטה). תגובת מרן שליט"א למכתבי הרה"ג חיים לוי הי"ו מארצה"ב בעניין דלעיל, ולגבי מה שאין העולם חוששים להחזיק ולתלות דיוקנאות ותמונות. התייחסות למ"ש מרן שליט"א בשו"ת עולת יצחק כי בבית האבלים מכסים את המראות, כדעת היערות דבש. וביאור מחודש לגבי יוסף שראה דמות דיוקנו של אביו. ובירור דעת החפץ חיים ודעת החזון איש בעניין זה. תוספת שני דברים חשובים בעניין זה, ומכתב מהדיין הרה"ג הלל הלוי שליט"א. המשך בעניין 'לך לשלום' או 'לך בשלום'. תשובה לשאלה בעניין מ"ש מהרי"ץ זיע"א בחלק הדקדוק פרשת כי תשא, לגבי והעלֵיתָ והעלִיתָ, סימן אֵח"י. וביאור נפלא ממרן שליט"א כי זהו אינו סימן בעלמא, אלא שהדבר קשור אל יוסף הצדיק. והוראה למעשה כי רק גוערים על כך, אם טעה הקורא בספר תורה, אבל לא מחזירים אותו. בעניין פסיקת שופטי בג"צ כנגד בני הישיבות הקדושות שיחיו, מכתב נוסף מאת הר"ח לוי הי"ו בעיקבות מה ששמע מדברי מרן שליט"א [דרך הטלפון] שנאמרו בסעודת פורים, ומה שאמר הגר"ד לנדו שליט"א בעניין זה, ופירוש הנצי"ב בספרו העמק דבר לגבי הפסוק ושמרתם את כל חוקותי וגו' ולא תקיא אתכם הארץ. חשיבות ותועלת התפילות בתקופה זו, על כל הגזירות הפוקדות אותנו בעוה"ר, כי הן מצטרפות לתפילות הדורות שעברו. וביאור מה צריכים לכוון, כשאומרים ב'הפרת עצה', תופר עצת כל אויבינו וצרינו ושונאינו. תזכורת בדבר חשיבות הלימוד באגדתא דפסחא עץ חיים למהרי"ץ זיע"א, וחלוקת החוברת בחנם למי שמקבל על עצמו ללמוד בה. ובשורה טובה בהוצאת הספר החדש זְהַב שְׁבָא, על הלכות פסח.
מספר צפיות:4673
כ"א אדר (אדר ב') ה'תשפ''ד
מדור חג הפסח וחודש ניסן!

מדור חג הפסח וחודש ניסן!

                   
במדור "חודש ניסן וחג הפסח" תמצאו קבצים לצפייה ולהאזנה, לקריאה ולעיון, ובהם תכנים בהלכה ובאגדה מאת מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, כפי מנהגי ומסורת אבותינו הקדושים ק"ק תימן יע"א. עידכונים נוספים בקרוב!
מספר צפיות:32833
ט"ז אדר (אדר ב') ה'תשפ''ד
"זכר למחצית השקל" ו-"מתנות לאביונים" - עבור מוסדות יד מהרי"ץ - להפצת תורה ומסורת יהדות תימן

"זכר למחצית השקל" ו-"מתנות לאביונים" - עבור מוסדות יד מהרי"ץ - להפצת תורה ומסורת יהדות תימן

    
המעוניינים להעביר דרך מוסדות יד מהרי"ץ "זכר למחצית השקל" וכן "מתנות לאביונים", ניתן לעשות זאת כעת דרך האתר. קבלה נשלחת אוטומטית במייל חוזר. המעות יינתנו עבורכם 'ביום פורים עצמו' לנזקקים בני עדתינו ק"ק תימן יע"א, ושמות התורמים יועברו בעיצומו של יום פורים, לברכה ולהצלחה מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן. ברוכים תהיו!
מספר צפיות:7196
ט' אדר (אדר ב') ה'תשפ''ד
"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק פקודי התשפ"ד (732)

"השיעור השבועי" מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - מוצש"ק פקודי התשפ"ד (732)

  60 דק'  60 דק'
נושאי השיעור: בעניין החומרות הנעשות בזמנינו בקריאת פרשת זכור, כיצד הוא מנהגינו, ומה יש לנהוג להלכה ולמעשה. ביאור שיטת הרמב"ם כי קריאה זו היא מדרבנן, ואימתי זמן חיוב מצות זכירת מעשה עמלק. ומה שמאידך מחמיר הרמב"ם מאד בעניין זכירת מעשה עמלק, כמ"ש במשנ"ת בהל' מלכים ובספר המצוות. מדוע הרמב"ם במשנ"ת לא כתב את כל האריכות שכתב בספה"מ, ומה מקור המלה 'ואריבתו' שהוסיף במשנ"ת. והאם במצות זכירת יציאת מצרים נכלל גם חיוב ההודאה להקב"ה. הכתיבה בחרוזים, נובעת מן הרגש ומיראת שמים. דברי ספר מועדים וזמנים כי מקור דברי הרמב"ם במלה 'ואריבתו' היא מן הפסוק 'ויזנב בך כל הנחשלים אחריך', ובירור האם אריבה היינו בהסתתרות או גם אם בא מאחורה. מהו הספק אשר הכניס עמלק בעם ישראל בדרך בצאתם ממצרים. דעת מהרי"ץ בעניין חיוב זכירת יציאת מצרים, ועל מה סמכו אבותינו נע"ג במנהגם בעניין זה. דברי החיד"א בספרו נחל קדומים בעניין דלעיל, ומה נכלל בזכירה זו. בעניין מגילות אסתר הנפוצות בזמנינו מגויל, שהשרטוט שלהם אינו חריץ וע"כ הן פסולות. ובעניין מגילות שאין בהן עמוד עץ בסופן, ומה הדין לגבי עמוד שאינו בולט. בעניין מקור הביטוי 'אפילו יעשו עגל' כלפי אלה שפרקו עול כשעלו לא"י, ודברי הגר"ד לנדאו שליט"א לגבי עליית התימנים לא"י בשנת התרמ"ב. שאלה לגבי הנוסח שאומרים אחרי הקבורה, אלוה אתה אמרת ואתה עשית וכו', וסוף אדם למות נוטה וכו'. בשבח הספר פסקי מהרי"ץ עם בארות אליהו להרה"ג אליהו מדמון שליט"א, על הלכות ערב שבת עד מוצאי שבת, והערה לגבי עד מתי צריך לעמוד אחרי אמירת הפסוק י"י מלך וגו' [ב'תיקון' שחרית של־שבת]. בדבר חשיבות הלימוד באגדתא דפסחא עץ חיים למהרי"ץ זיע"א, וחלוקת החוברת בחנם למי שמקבל על עצמו ללמוד בה.
מספר צפיות:5357
ז' אדר (אדר ב') ה'תשפ''ד
מנויים לחיים
  

 

 

הלכה יומית למייל שלך

המעוניינים לקבל "הלכה יומית" מתוך ספרי "שלחן ערוך המקוצר" ישיר לתיבת הדואר האלקטרונית מידי יום ביומו בלי נדר, נא לשלוח בקשת הצטרפות לתיבה: [email protected]

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 

הודעה חשובה

על פי הוראת מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א וגדולי התורה והפוסקים, השימוש באינטרנט הינו לצורך בלבד, ובחיבור לאינטרנט כשר ומבוקר. כל חיבור אחר מהוה סכנה רוחנית וחינוכית.

מיני תבלין וקליות

שער האתר: עיטור מהרי"ץ זי"ע לשער הספר ביאור תפילה להר"ר יוסף ציאח זצ"ל. עיצוב האתר:  אי סטודיו 

©   כל הזכיות שמורות לאתר יד מהרי"ץ, נוסד בחודש מרחשון ה'תשע"א 5771 לבריאת העולם, ב'שכ"ב 2322 לשטרות, 2010 למניינם. האתר נצפה במיטבו בדפדפן אינטרנט - אקספלורר .
דואר אלקטרוני: [email protected]  טלפון ליצירת קשר: 050-4140741 פקס: 03-5358404

עבור לתוכן העמוד