-
ספר שולחן ערוך המקוצר
-
חיפוש מתקדם

מבזקים

עצור
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ
יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו גם תכנים תורניים והלכתיים רבים של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח ושו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד, וכן תוכלו לעיין ולהאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, וקבלת מידע אודות פעילות ק"ק תימן יע"א (י'כוננם ע'ליון א'מן). הודעה לגולשי האתר! הבעלות על אתר זה הינה פרטית, וכל התכנים המובאים הינם באחריות עורך האתר בלבד. אין למרן הגר"י רצאבי שליט"א כל אחריות על המתפרסם באתר, ואינו מודע לדברים המפורסמים בו.
"נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א.
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
1273 אורחים

סימן ק"א - הלכות דברים האסורים בחול־המועד משום טרחא, ולעניין התפילות

מספר צפיות: 5288

[א] כל דבר שיש בו טרחא יתירה ואינו לצורך המועד, אסור לעשותו בפרהסיא, כדי שיחוג וישמח ולא יזלזל במועד. הלכך אסור להסיע ולישא מִטַּלטליו וכלי ביתו בחול־המועד מדירה שבחצר זו לדירה שבחצר אחרת, וקל וחומר מעיר לעיר, אפילו מדירה כעורה לנאה. אבל מבית לבית בחצר אחת, מותר. וכן אם שתי החצירות סמוכות ויש פתח ביניהן, מותר להוציא החפצים דרך שם. ובמקום הפסד, מותר אפילו מעיר לעיר. וכן מדירה שאינה שלו לדירה שהיא שלו, מותר משום שמחת יום־טוב, ששמחה היא לאדם לדור בדירה שהיא שלו{א}: 

[ב]דבר הידוע וניכר שהוא לצורך המועד, מותר להעביר{ב}, כגון מקרר וכיוצא בזה: 

[ג] אם צריך להכניס פירותיו או שאר סחורה, מפני שהוא ירא מפני גנבים או משאר הפסד, כל מה שאפשר לעשות בצנעא יעשה. ואם אי אפשר לעשות בצנעא, מותר לעשות אפילו בפרהסיא{ג}: 

[ד] בתפילות חול־המועד, מנהג הבלדי שאין מדלגין פסוק והוא רחום [וכן בראש חודש]{ד}. ואומרים את יום מקרא קודש הזה, את יום "מועד" חג המצות, או הסוכות, הזה{ה}. ובקדושה דמוסף, אומרים וְעמך במקום עם עמך [וכן בראש־חודש]{ו}. ובשבת חוהמ"ע אומרים עם עמך, כשאר שבתות ויו"ט [וכן בראש־חודש שחל בשבת]{ז}: 

[ה] לא יחשוב אדם, כיון שאסור לעשות מלאכה בימי חול המועד, אם כן אוֹכַל ואשתה ואישן וְאֶטַּייל ואשמח בהם לענג את הגוף, וישכח עונג ותועלת נפשו ונשמתו, חלילה לעשות כן. כי לא ניתנו המועדים לישראל אלא כדי שיעסקו בתורה בלי שום מלאכה המטרידה, והמה ימי רצון ומוצלחים בלימודם. אלא יענג עצמו במאכל ובמשתה וכיו"ב כפי הראוי, ושאר היום יהיה קודש לעבודת ה'{ח}: 

הדפס

עוד ב'אורח חיים - מועדים'

  1. לעמוד הבא


 

 

הלכה יומית למייל שלך

המעוניינים לקבל "הלכה יומית" מתוך ספרי "שלחן ערוך המקוצר" ישיר לתיבת הדואר האלקטרונית מידי יום ביומו בלי נדר, נא לשלוח בקשת הצטרפות לתיבה: [email protected]

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 

הודעה חשובה

על פי הוראת מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א וגדולי התורה והפוסקים, השימוש באינטרנט הינו לצורך בלבד, ובחיבור לאינטרנט כשר ומבוקר. כל חיבור אחר מהוה סכנה רוחנית וחינוכית.

מיני תבלין וקליות
פעולת צדיק
מצות טעמו וראו
מנויים לחיים

שער האתר: עיטור מהרי"ץ זי"ע לשער הספר ביאור תפילה להר"ר יוסף ציאח זצ"ל. עיצוב האתר:  אי סטודיו 

©   כל הזכיות שמורות לאתר יד מהרי"ץ, נוסד בחודש מרחשון ה'תשע"א 5771 לבריאת העולם, ב'שכ"ב 2322 לשטרות, 2010 למניינם. האתר נצפה במיטבו בדפדפן אינטרנט - אקספלורר .
דואר אלקטרוני: [email protected]  טלפון ליצירת קשר: 050-4140741 פקס: 03-5358404

עבור לתוכן העמוד