-
-
חיפוש מתקדם

מבזקים

עצור
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ
יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו תכנים תורניים והלכתיים רבים מאת מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח שו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד. ראש מוסדות "יד מהרי"ץ" ו"פעולת צדיק". בפורטל תוכלו לעיין, להאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, לקבל מידע אודות פעילות ק"ק תימן, ועוד...
"נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א.
מיני תבלין וקליות
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
981 אורחים

שו"ת: ברכת פתות מצה בכלי שני / אכילת חמץ בשבת שלאחר שביעי של פסח

    
מספר צפיות: 1300
ה' ניסן ה'תשפ''ב

לק"י

שלום לכבוד הרב

רציתי לשאול כדלהלן:

1. מהי ברכת פתות אשר לוקחים מצה ומפוררים אותה לצלחת מרק ומשהים כך לכמה דקות על מנת שיתרככו והפירורים מקבלים צבע צהוב מהכורכום (ולפעמים נשארים בלבן באמצע) ואם הם מרובים אז הם נדבקים ונעשים כעיסה כידוע, שלמראית עין פשוטה קשה לברך על זה המוציא (ובכלל מה הדין במטבל פיתה וכו' במרק ומקבל צבע צהוב).

2. כשחלה שבת מיד לאחר הפסח כמו השנה האם עדיף/כדאי/אפשר למכור חמץ גמור ולהשאירו במקפיא בבית לצורך כבוד ועונג שבת שלאחר הפסח במיוחד למי שמצטער ומה הדין באינו חמץ גמור, תערובות, מעמיד וכו'.

תודה

ח.י.

 

להלן תשובת מרן שליט"א:

א'  יש מקום לזה שהצבע עושה שאין בפת תוריתא דנהמא, בפרט כשנעשו הפירורים כעיסה, כיעויין בש"ע סימן קס"ח סי"ב ובאחרונים שם, ועל כן טוב לצאת מן הספק ולברך המוציא על מצה רגילה, ולפטור אותם.

ב'  יש מקילים בזה, אבל אין לסמוך על כך לכתחילה.

ביקרא דאורייתא

הצב"י יצחק בכמהר"נ רצאבי יצ"ו

הדפסהוסף תגובה

עוד..

  1. לעמוד הבא
  2.  [6-10]...[26-30]

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 
מצות מסורת
לחמא עניא
מצות טעמו וראו
טריתא
עבור לתוכן העמוד