-
-
חיפוש מתקדם

מבזקים

עצור
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ
יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו תכנים תורניים והלכתיים רבים מאת מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח שו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד. ראש מוסדות "יד מהרי"ץ" ו"פעולת צדיק". בפורטל תוכלו לעיין, להאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, לקבל מידע אודות פעילות ק"ק תימן, ועוד...
"נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א.
מיני תבלין וקליות
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
863 אורחים

שו"ת בעניין ברכת האילנות

    
מספר צפיות: 1539
ו' ניסן ה'תשפ''ב

 

לק"י שלום לכבוד הרב שליט"א

בשבת האחרונה ר"ח ניסן יצאו ציבור גדול של מתפללים לברך ברכת האילנות על עצי זית שנמצאים מחוץ לבית הכנסת. לאחר הברכה עורר אחד המתפללים שלא היתה כלל פריחה בעצי הזית ומשום כך הלכתי לברר את המציאות כפי שאתאר אותה כעת: עצי הזית היו ללא פרחים כלל, אך התחיל בהם השלב הראשוני שקודם לפריחה ובו מבין העלים יוצאים גבעולים קטנים שבראשם עיגול קטן שבעוד כמה שבועות יצא ממנו הפרח. הגבעולים הללו לא נמצאים בעץ בימי החורף והם תחילת תהליך ההתחדשות שלו. השאלה הנשאלת היא- האם בדיעבד, כשכבר בירכו על אילנות אלו יצאו ידי חובה או שמא צריכים לברך שוב על שני אילנות פורחים אחרים.

ברוך תהיה מכל העמים.

הצעיר באלפי ישראל,

אוראל זארב

 

להלן תשובת מרן שליט"א:

זה בכלל לבלוב, ולכן אינם צריכים לברך שוב.

ביקרא דאורייתא

הצב"י יצחק בכמהר"נ רצאבי יצ"ו

 

*****

חזר השואל וכתב:

לק"י

תודה רבה לרב על התשובה.

עוד אוסיף ואשאל- מה הדין במקרה הנזכר לכתחילה? האם ניתן לברך כך גם בפעמים הבאות?

במיוחד לאור העדיפות שיש לעץ זית שאינו מורכב.

אוראל זאבי

להלן תשובת מרן שליט"א:

לכתחילה עדיף כשהוציאו פרח, כלשון הפוסקים, לפי שבזה ניכר שבחם ונויים, וההודאה לבוראם. ולא עוד אלא שיש אומרים להדר שתהא בראש הפרח כעין שושנה אדומה או לבנה, כמובא במעשה חמד הל' ברכת האילנות (בני ברק התשמ"ה) פרק שני סעיף ל"ו דף קי"ג קי"ד, וע"ע שם סעיף מ"ה בדף קי"ז.

ביקרא דאורייתא

הצב"י יצחק בכמהר"נ רצאבי יצ"ו

 

הדפסהוסף תגובה

עוד..

  1. לעמוד הבא
  2.  [6-10]...[26-30]

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 
מצות טעמו וראו
טריתא
לחמא עניא
מצות מסורת
עבור לתוכן העמוד