-
מרן
-
חיפוש מתקדם

מבזקים

עצור
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ
יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו תכנים תורניים והלכתיים רבים מאת מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח שו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד. ראש מוסדות "יד מהרי"ץ" ו"פעולת צדיק". בפורטל תוכלו לעיין, להאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, לקבל מידע אודות פעילות ק"ק תימן, ועוד...
"נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א.
ישיבת נחלת אבות לבעלי תשובה
מיני תבלין וקליות
מנויים לחיים
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
897 אורחים

בירור שאלות לחתן

    
מספר צפיות: 971
י"א אייר ה'תשפ''ב

לק"י

לכבוד הרב הגאון יצחק רצאבי שליט"א

 

א) לגבי הפרדה (מחיצות) בשבת חתן, מדובר האם צריך מחיצות או שמספיק שגברים בצד אחד ונשים בצד השני?

ב) לגבי צילום החתן והכלה, ראיתי שהרב אוסר שצלם יצלם את הזוג כשהם נוגעים אחד בשני. מטעם של חיבה בציבור. שאלתי היא האם זה רק "בתמונות קיצוניות" ל"ע, או גם בתמונות יותר רגועות? והאם יש הבדל אם צלמת תצלם או שה"ה שאסור משום חיבה בציבור?

לגבי הלכות נידה:

א) "זמני פרישה נוספים" - כחומרת האור זרוע בימי חודש והפלגה, וחומרת הכרתי ופלתי בעונה בינונית, וחומרת החוות דעת שעונה בינונית היא יום ה 31. מה מנהגינו להלכה לדעת הרב?

ב) "חומרות וחששות נוספות" - וסת הראב"ד, וחומרת שולחן ערוך הרב בהקדימה וראתה אף בפעם אחת, וחומרת הבית מאיר בוסת ההפלגה "שקצרה לא עוקרת ארוכה". גם הכא מה מנהגינו בהם להלכה לדעת הרב?

 

נ.ב. חשוב לי מאוד לשמוע את דעת הרב בנושא ולכן אשמח שאם הרב לא יענה נא לציין מיהו כותב התשובה.

בברכה ותודה רבה.

אושרי כובני

 

להלן תשובת מרן שליט"א:

א'  צריך מחיצות, כיון שהמדובר במשפחות שאין ביניהן קשר בדרך־כלל.

ב'  גם בתמונות רגועות, ואין הבדל בזה בין צלם לצלמת.

ג'  המנהג להלכה שאין צורך לפרוש, אבל למעשה ראוי להורות כי טוב שתבדוק עצמה אז סמוך לפני המעשה כמ"ש בס"ד בהלכות פרישה סמוך לוסת הערה ז', והן בשלחן ערוך המקוצר בסימן קנ"ד, ובקדושת ישראל בפרק רביעי. וזה כעין פשרה. והטעם כי באופן זה, אם לא תמצא שום סימן, נראה שנחשב בטוח שלא יבוא דם במשך עשר דקות הבאות, או אפילו חמש עשרה דקות.

ד'  קשה בזה לקבוע בהחלט מצד המנהג, אבל טוב להחמיר, ועיין פסקי שע"ה.

ביקרא דאורייתא

הצב"י יצחק בכמהר"נ רצאבי יצ"ו

 

חזר השואל ושאל:

לק"י

לכבוד הרב הגאון יצחק רצאבי שליט"א

תשובת הרב לא ברורה לי כל צרכה. בענין "וסת הראב"ד" (שתי ראיות ממעיין סתום ושלישית ממעיין פתוח), וחומרת השו"ע הרב (שאם נמשכת ראייתה לתוך יום הפרישה מחודש קודם לא נעקר החשש מהחודש הקודם, וחומרת הבית מאיר (שקצרה לא עוקרת ארוכה), הרב כתב "טוב להחמיר". האם הכוונה שראוי לפרוש או רק לעשות בדיקה סמוך למעשה, וכמו שכתב הרב בתשובתו אליי לגבי לענין חומרות האו"ז, כו"פ וחוו"ד?

בברכה ותודה רבה !

 

להלן תשובת מרן שליט"א:

לגבי הראב"ד ושלחן ערוך הגר"ז, לעשות בדיקה. והבית מאיר, לפרוש.

ביקרא דאורייתא

הצב"י יצחק בכמהר"נ רצאבי יצ"ו

הדפסהוסף תגובה

עוד..

  1. לעמוד הבא
  2.  [6-10]...[21-24]

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 
מצות מסורת
פעולת צדיק
מצות טעמו וראו
אור ההלכה
שר שלום קשת
טריתא
לחמא עניא
ארז יחיאל
ת"ת עטרת חיים
מועדי השם
עבור לתוכן העמוד