-
מרן
-
חיפוש מתקדם

מבזקים

עצור
ברוכים הבאים לאתר מהרי"ץ
יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן, האתר הרשמי להנצחת מורשתו של גאון רבני תימן ותפארתם מהרי"ץ זצוק"ל. באתר תמצאו גם תכנים תורניים והלכתיים רבים של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, מחבר ספרי שלחן ערוך המקוצר ח"ח ושו"ת עולת יצחק ג"ח ועוד, וכן תוכלו לעיין ולהאזין ולצפות במבחר שיעורי תורה, שו"ת, מאמרים, תמונות, וקבלת מידע אודות פעילות ק"ק תימן יע"א (י'כוננם ע'ליון א'מן). הודעה לגולשי האתר! הבעלות על אתר זה הינה פרטית, וכל התכנים המובאים הינם באחריות עורך האתר בלבד. אין למרן הגר"י רצאבי שליט"א כל אחריות על המתפרסם באתר, ואינו מודע לדברים המפורסמים בו.
"נציב החודש" באתר
נציב החודש! אם רצונך שזכות לימוד התורה, המסורת והמנהגים, של אלפי לומדים באתר זה יעמדו לזכותך במשך חודש ימים, להצלחה לרפואה או לע"נ, אנא פנה לטל': 0504140741, ובחר את החודש הרצוי עבורך. "נציב החודש" יקבל באנר מפואר בו יופיעו שמו להצלחתו, או שם קרוביו ז"ל בצירוף נר נשמה דולק, וכן בתעודת הוקרה ובברכה אישית ממרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א.
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
351 אורחים

בעניין קריאת שם בברית

    
מספר צפיות: 4737
כ"א תמוז ה'תשפ''ב

בעניין קריאת שם בברית

שלום וברכה למעכ"ת הרב שליט"א

בשבוע שעבר זכיתי בס"ד להכניס את בני שיחי' בבריתו של-אברהם אבינו. במעמד הברית נכח יהודי ת"ח חסידי, שהתפעל מאד מכך שלמנהגנו קורין שם לילד תיכף ומיד לאחר המילה, ולאחר מכן שאל אותי האם המקור לכך הוא ע"מ להזדרז מיד לאחר שנהיה מהול ונכנס לגמרי לעם ישראל, בלא שום המתנה. אמרתי לו שיתכן ואכן זוהי הסברא, אך אשמח מאד לשמוע מהרב שליט"א בעניין הטעם לכך, וכן להפנות למקורות קדמונים בעניין.

ידידיה שלמה נסים

 

להלן תשובת מרן שליט"א:

אין טעם ידוע ומקובל לזה, אבל הכי מסתברא, שהרי פירושו של נוסח דידן בוֹא בבְּרית פלוני, שתיכנס לברית ישראל עם הקב"ה בַּשֵׁם הזה וכו' כמ"ש בס"ד בעיני יצחק על שלחן ערוך המקוצר סי' קנ"ט אות מ"ד. אם כן כעת הוא הזמן, בפרט שנוהגים לא לפרסם השם עד עת המילה.

אמנם הראח"נ בעל ענף חיים, נתן טעם אחר לכך, כיון שיש אומ' על פי הסוד לכוון שם התינוק משולב עם אותיות קר"ע שט"ן בעת המציצה, איך יוכל המוהל לכוון אם לא ידע את שמו. על כן נהגו שקורא לו האב שם תכף אחר ברכת שהחיינו. כמובא בגליון ספר חן טוב למהר"י בדיחי ס"פ לך־לך.

יתכן גם שזה בגלל שבתימן נהגו שלא המוהל מיטפל בחבישת התינוק לאחר המילה אלא מוליכו האב לחדר הנשים שהיו בקיאות טפי ליטפל בזה, לכן רצו לקרוא את שמו של־תינוק בפניו. כי התפילות שאומרים אחר הברכות, כבר אינם בפניו, לפי מה שנהגו אז.

ביקרא דאורייתא

הצב"י יצחק בכמהר"נ רצאבי יצ"ו

הדפסהוסף תגובה

עוד..

  1. לעמוד הבא
  2.  [6-10]...[26-29]

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 
ישיבת נחלת אבות לבעלי תשובה
פעולת צדיק
מנויים לחיים
מיני תבלין וקליות
מצות טעמו וראו
עבור לתוכן העמוד