-
מרן
-
חיפוש מתקדם
מנויים לחיים
עכשיו באתר יד מהרי"ץ
983 אורחים

מדוע אחרי יהיו לרצון השני מותר לעבור לפניו, ואילו אחרי שפוסע יש להקפיד שלא יעברו לפניו?

    
מספר צפיות: 4016
תשובה: כי אחרי יהיו לרצון השני כבר הסתיימה תפילתו, רק שעדיין לא פסע, משא״כ אחר שפסע הדין הוא שיש להשלים לשש פסיעות, ואלו השלש כשחוזר למקומו, ואם כן אם יעבור אדם לפניו יהיה זה הפסק.
י"ט תשרי ה'תשע''ה

תשובה: כי אחרי יהיו לרצון השני כבר הסתיימה תפילתו, רק שעדיין לא פסעא, משא״כ אחר שפסע הדין הוא שיש להשלים לשש פסיעותב, ואלו השלש כשחוזר למקומו, ואם כן אם יעבור אדם לפניו יהיה זה הפסק.

 

א. עיין ביאור הלכה סימן קי״ז ד״ה כעקורים, שו״ת אז נדברו חלק ג׳ סימן מ״ו וחלק ו׳ סימן מ״ז, הליכות שלמה פרק ח׳ סעיף ל״ד, שו״ת אור לציון חלק ב׳ פרק ז׳ אות כ״ג, ושיח השדה על מסכת ברכות דף י' ע״ב.

ב. עיין מעיל קטון סימן ו׳ ס״ק קל״ז, ערוך השלחן סימן קכ״ג סעיף ד', משנה ברורה ס״ק ח׳, ושלחן ערוך המקוצר סימן י״ח סעיף ד.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה

עוד...

  1. לעמוד הבא
  2.  [6-10]...[26-30]

כניסה לחברים רשומים

להרשמה
 
ישיבת נחלת אבות לבעלי תשובה
מיני תבלין וקליות
אור ההלכה
מועדי השם
פעולת צדיק
שר שלום קשת
רשת כוללים יום הששי נחלת מהרי"ץ
מצות טעמו וראו
ארז יחיאל
ת"ת עטרת חיים
מצות מסורת
עבור לתוכן העמוד