"לכבוד מרן שליט"א. כתב מהרי"ץ (עץ חיים ח"ב דף צ, א) בביאור הפזמון שבשמחת תורה 'כביש כל מלכוותא, ואחריב כל מדינתא בחרבי ובקשתתא, על ידי משה רחימא', כי אע"פ שלא כבש משה רבינו אלא ארץ סיחון ועוג, י"ל שהוא לשון תפילה כמו 'בחרבי ובקשתי דיעקב, שת"א בצלותי ובבעותי', ע"ש. האם ניתן להוכיח מדברי מהרי"ץ שכך היתה הגרסא מקובלת אצלו בפסוק בחרבי ובקשתי לתרגם 'בצלותי ובבעותי', כי אם לא היתה זו גירסת ספרי תימן היה מציין שכ"ה רק בדפוסים. ודלא כמ"ש מהר"י קורח זלה"ה במרפא לשון, בחרבי ובקשתי, בספרי תימן קרא ותרגום..." מספר צפיות:8238 י"ג טבת ה'תשפ''ב |