|
חיי שרה |
| | | | | "ובספר שפתי כהן מגורי האר"י על התורה פרשת חיי שרה על פסוק ויביאה יצחק וכו' כתב, הנר [פירוש, הכלי שבתוכו השמן. משבי"ר] היא האשה, והפתילה כנגד החלה, והשמן כנגד הדם, והאור כנגד אדם שהיה אורו של עולם. וצריכה האשה כשתדליק נר שבת שתתכוין לזה עכ"ל". מספר צפיות:6054 כ"ה מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | האם אפשר לומר את המלים "הולך נכוחו" בהשכבה לאשה. מדוע נקראת בשם "השכבה". האם לדעת האר"י ז"ל אין לומר את נוסח ההשכבה "מנוחה נכוחה וכו'". מתוך "שערי יצחק" השיעור השבועי מפי מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א – פוסק עדת תימן, שנמסר במוצש"ק מסעי התשע"ב מספר צפיות:2436 כ"ה מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | 10:35 דק' |
מאמר "מדרש הגדול" בפסוק זה שאינו נמצא במדרשים אחרים, ומהו המקור למנהגינו לברך את חבירו בברכת 'אלהים יהיה עמך', והוא עונה 'ומעמך לא יסור'. מתוך השיעור השבועי של מרן פוסק עדת תימן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א שנמסר במוצש"ק חיי שרה התשע"א מספר צפיות:27437 כ"ד מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | 7:18 דק' |
מהו המנהג שהביא מהרי"ץ להפריד חוקת וחצי בלק, כדי לא להזכיר מיתת שני צדיקים בפרשה אחת, ומדוע יש פרשיות שיש בהם מיתת שני צדיקים, כגון פרשת חיי שרה, שאותה לא מפרידים? ומהם השמות המופיעים כ"סימן" בסוף כל פרשה? מתוך השיעור השבועי מאת מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, שנמסר במוצש"ק תולדות התש"ע מספר צפיות:27315 כ"ד מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | "כבוד האשה, קבורתה. שנאמר ותמת שם מרים ותיקבר שם, סמוך למיתה קבורה. לפי־כך מנהגינו באשה שמתה, שאין עושין לה כל הסדר הנז"ל ואין מניחין מטתה ברחוב להספידה, אפילו אשת גדול־הדור, אלא מיד אחר הרחיצה והטהרה מלווין מטתה בשתיקה ובכובד־ראש... ואין עושין מעמד ומושב, ולא ז' הקפות, וממילא אין אומרים נוסח רחם נא וכו'..." מתוך שלחן ערוך המקוצר למרן פוסק עדת תימן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א מספר צפיות:9729 כ"ג מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | מנהג הנשים לשורר שיר זה בשעת ליווי הכלה לנישואין. ועניין השיר: סיפור נישואי רבקה ויצחק ע"י אליעזר עבד אברהם, ובאים לומר לכלה שזיווגם יעלה יפה כזיווג יצחק ורבקה. מתוך פירוש "נעימות שיר" שבדיואן נעימות שיר הוצאת פעולת צדיק. ודברי מרן שליט"א בעניין שיר זה וסדר כניסת חתן וכלה לחופה
מספר צפיות:33820 כ"ב מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | "פנוי ופנויה הנפגשים למטרת נישואין כדלעיל, יזהרו שלא יִכָּשלו באיסור ייחוד, דהיינו כגון שלא ינעלו את דלת החדר, ושלא ילכו במקומות חשׁוכים, או שוממים מאין עובר, וכדומה. וכן ישָּׁמרו על נפשם מלהיטייל אז במבואות המטונפות במראות אסורות של־פריצות, ולא בכניסה לבתי־מלון ("לוֹבי") כתועבות הגויים ופורקי־עול וכדומה..." מתוך שלחן ערוך המקוצר למרן פוסק עדת תימן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א מספר צפיות:4731 כ"ב מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | 10 דק' |
יצחק אבינו תיקן תפילת מנחה. להאזנה! שתי תשובות של מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א פוסק עדת תימן בענייני תפילת מנחה. א. האם צריך לומר וידוי ונפילת פנים בתפילת מנחה, ואיך מנהג ק"ק תימן בעניין זה? ב. האם אומרים עלינו לשבח סיום בתפילת מנחה? ומה הדין בתפילת מנחה שאינה סמוכה לערבית? מספר צפיות:14483 כ' מרחשון ה'תש"פ | | |
| | | | | | מספר צפיות:2066 כ"א מרחשון ה'תשפ''א | | |
| | | | | | להורדה! דברי מרן הגאון הרב יצחק רצאבי שליט"א - פוסק עדת תימן, בעניין לבישת שאל ורדיד לנשים, בו מבוארים המקורות ההלכתיים בעניין לבישת השאל והרדיד אצל נשות ישראל. מתוך "השיעור השבועי" שנמסר במוצש"ק כי תצא שנת ה'תש"ע מספר צפיות:25026 כ"ז מרחשון ה'תש"פ | | |
|
|